۲۱ دی ۱۳۹۹، ۸:۱۸

اعتراضی از ایران دریافت نشده!

حمایت «فیبا آسیا» از عملکرد داوران عرب در انتخابی کاپ آسیا

حمایت «فیبا آسیا» از عملکرد داوران عرب در انتخابی کاپ آسیا

رئیس کمیته داوران کنفدراسیون بسکتبال آسیا با تاکید بر اینکه اعتراضی از ایران بابت عملکرد داوران عرب در انتخابی کاپ آسیا دریافت نکرده از عملکرد آنها در پنجره دوم این رقابت‌ها حمایت کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، در جریان پنجره دوم رقابت‌های انتخابی کاپ آسیا که آذرماه برگزار شد، تیم ملی کشورمان بعد از پیروزی برابر عربستان در گروه E مسابقات، دیدار با سوریه را با نتیجه ۷۷ به ۷۰ واگذار کرد.

بعد از این دیدار مسئولان بسکتبال ایران نسبت به عملکرد داوران عرب که قضاوت بازی را بر عهده داشتند، انتقاداتی را عنوان کرده و حتی رئیس فدراسیون موضوع شکایت به فیبا آسیا را مطرح کرد. خبرنگار مهر نتیجه این شکایت و تاثیر آن در انتخاب داوران برای پنجره سوم انتخابی کاپ آسیا را از رئیس ایرانی کمیته داوران فیبا آسیا پیگیری کرد؛ وی اما با تاکید بر اینکه شکایتی از مجموعه بسکتبال ایران دریافت نکرده، از عملکرد داوران عرب حمایت کرد و گفت که اشتباهات داوران از اشتباهات بازیکنان کمتر است.

هروس آوانسیان گفتگو با خبرنگار مهر را با طرح یک سوال آغاز کرد و گفت: در نظر بگیرید که دو تیم مهرام تهران و ذوب آهن اصفهان باید رو در روی هم قرار بگیرند، واقعاً فدراسیون بسکتبال از داوران تهرانی برای این بازی استفاده نمی‌کند؟!

وی ادامه داد: داوران عرب ممکن است از کشورهای اردن، کویت، عربستان و … باشند. استفاده از آنها در دیداری که یک طرف آن ایران و طرف دیگر کشوری عرب به نام سوریه است، چه اشکالی دارد؟ یک سری مسائل به اشتباه باور شده است. از طرف دیگر کرونا و مشکلاتی که در سفرها ایجاد کرده، محدودیت‌هایی در به کارگیری داوران هم به وجود آورده است.

رئیس ایرانی کمیته داوران فیبا آسیا تاکید کرد: در منطقه غرب آسیا و حوزه خلیج فارس در مجموع ۱۳ کشور داریم که از میان آنها فقط ایران عرب نیست، مابقی کشورهای این دو منطقه عرب هستند. حالا باید برای دیدارهای ایران در این منطقه آن‌هم در شرایط کرونا از منطقه دیگر یا حتی قاره دیگر داور بیاوریم؟!

آوانسیان تصریح کرد: اینکه گفته می‌شود داوران عرب به نفع کشورهای عرب سوت می‌زنند را اصلاً باور ندرایم. اشتباه از طرف داوران وجود دارد و خودِ بازیکنان و مربیان هم مرتکب اشتباه می‌شوند. حتی در مقایسه با یکدیگر، میزان اشتباهات داوری کمتر از بازیکنان و مربیان است. البته من در حوزه فنی نمی‌توانم نظر بدهم اما با اشراف کامل به حوزه داوری می گویم که میزان اشتباهات آنها زیاد نیست.

وی همچنین در مورد طرح شکایت ایران و اینکه «آیا در این زمینه موضوعی به صورت رسمی از طرف فدراسیون بسکتبال ایران مطرح شده است؟»، گفت: نامه‌ای به دست من نرسیده است. شاید در این مورد مسئله‌ای با دفتر هاکوب خاجیریان (دبیرکل) یا شخص وی در میان گذاشته شده باشد اما من نه در جریان موضوع هستم و نه نامه‌ای گرفته‌ام.

رئیس کمیته داروان کنفدراسیون بسکتبال آسیا همچنین تاکید کرد: بعید می دانم اگر هم اعتراضی مطرح شده باشد باعث ترتیب اثر داده شدن شود. اشتباه داوری در دیدار ایران و سوریه شاید وجود داشته اما نه در حدی که عامل باخت ایران عنوان شود.

آوانسیان همچنین در مورد گزینه‌های موردنظر کمیته داوران فیبا آسیا برای قضاوت در پنجره سوم انتخابی کاپ آسیا گفت: باید ببینیم با توجه به شرایط کرونایی چه کشورهایی می‌توانند نماینده اعزامی (داور) به قطر داشته باشند. هنوز داوران منتخب برای دیدارهای هر گروه نهایی نشده‌اند. هروس آوانسیان در پایان گفت: دیدارهای پنجره سوم انتخابی کاپ آسیا در قطر، بحرین، فیلیپین و ژاپن برگزار می‌شوند. در مجموع ۳۴ - ۳۳ داوران برای دیدارهای برگزار شده در این کشورها معرفی شده‌اند که سه نفرشان هم ایرانی هستند. در قطر که میزبان گروه E است روزانه دو دیدار برگزار می‌شود یعنی ۶ داور باید برای این گروه تعیین شوند. با در نظر گرفتن کرونا و موارد دیگر که ممکن است باعث کنار گذاشتن اجباری یک داور برای یک بازی شود احتمالاً هفت داور برای حضور در قطر تعیین خواهند شد.

کد خبر 5117574

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha